Geek blog

Film Assassin’s Creed (2016), režiséra Justina Kurzela, je adaptací stejnojmenné populární videoherní série společnosti Ubisoft. Snímek kombinuje prvky akčního thrilleru, historické fikce a sci-fi, konkrétně prostřednictvím technologie Animus, která umožňuje protagonistovi prožívat vzpomínky svých předků. Tento odborný článek analyzuje filmovou strukturu, charakterizaci postav, vizuální styl, historické a filozofické motivy a technologické aspekty adaptace herního materiálu.
Více...



Film AUN: Začátek a konec všeho (v originále AUN: The Beginning and the End of All Things, 2011) je rakousko-japonská sci-fi/ fantasy koprodukce režiséra Edgara Honetschlägera. Snímek spojuje dystopické vize, vědeckou spekulaci a estetiku snového tvaru reality. V tomto článku analyzuji klíčové aspekty díla – od jeho narativní struktury a postav přes výtvarný styl až po filozofické a ekologické motivy.
Více...



Film Do nitra Země (Journey to the Center of the Earth) je moderní adaptací klasického dobrodružného románu Julesa Verna, která kombinuje prvky sci-fi, dobrodružného filmu a rodinné fantastiky. Snímek sleduje expedici do geologicky neprobádaných oblastí Země, kde se protagonisti setkávají s neznámými formami života a prehistorickými ekosystémy. Tento článek nabízí odbornou analýzu filmového narativu, vizuálních efektů, vědecké podloženosti a tematických rovin.
Více...



Film Nerawareta Gakuen (2012), režírovaný Riuhem Kitamurou a produkovaný studiem Sunrise, představuje moderní anime adaptaci stejnojmenného románu Taku Mayumury z roku 1973. Snímek propojuje školní drama, sci-fi prvky a romantickou linii s tématem telepatie a manipulace vědomím. Tento odborný článek poskytuje komplexní, konkrétní a analytický pohled na film, jeho motivickou výstavbu, vizuální strategii, vývoj postav i filozofické vrstvy.
Více...



Film Soudný den (v originále Doomsday, 2008), režírovaný Neilem Marshallem, představuje kombinaci postapokalyptického akčního thrilleru, dystopie a survival žánru. Snímek využívá pestrou škálu filmových inspirací – od endemických epidemií po militaristické sci-fi a retrofuturistické vizuální koncepty. Tento článek poskytuje odborné, konkrétní a filmově analytické zhodnocení s důrazem na styl, strukturu, ikonografii a sociopolitické motivy.
Více...



Film Shan: Mořská víla patří do současné vlny fantasy a dobrodružných snímků, které propojují moderní filmové technologie, folklórní motivy a environmentální témata. Děj se soustředí na osud mořské bytosti jménem Shan, jejíž existence je ohrožena lidskými zásahy do oceánského ekosystému. Tento odborný článek analyzuje narativní konstrukci filmu, jeho ikonografické vrstvy, technické zpracování, ekologický přesah i žánrové ukotvení.
Více...



Film Fantastický mazel představuje rodinné fantasy dílo zaměřené na vztah mezi dítětem a neobvyklou, napůl magickou bytostí, která vstupuje do lidského světa. Snímek propojuje prvky rodinné komedie, moderní fantasy a dobrodružného filmu, přičemž klade důraz na emocionální vývoj postav a vizuální atraktivitu prostředí. Tento článek přináší odborný, detailně zaměřený rozbor filmu z hlediska narativu, výtvarné koncepce, technické realizace, tématické symboliky i produkčního kontextu.
Více...



Film Za Atlantidou je dobrodružně-fantastické dílo, které tematizuje hledání ztracené civilizace Atlantidy prostřednictvím kombinace archeologie, geografie a mytologické symboliky. Patří k titulům, jež propojují vědeckou expedici s fikčními prvky a motivem globálního tajemství. Tento článek poskytuje odbornou analýzu filmové struktury, produkčních postupů, výtvarného zpracování i ideového zázemí.
Více...



Film R.I.P.D. – URNA: Útvar rozhodně neživých agentů (v originále R.I.P.D.: Rest in Peace Department) je americká akčně-fantasy komedie z roku 2013, režírovaná Robertem Schwentkem. Snímek kombinuje policejní žánr s nadpřirozenými motivy a adaptuje stejnojmennou komiksovou sérii Petera M. Lenkova. Film pracuje s neobvyklým konceptem posmrtné policejní služby, která dohlíží na rovnováhu mezi světem živých a mrtvých. Tento článek přináší odborně zaměřený rozbor tématu, produkčních postupů, narativního zpracování i technologických aspektů.
Více...



Film Ťomnyj mir (Тёмный мир / Dark World) je ruský fantasy snímek z roku 2010, režírovaný Antonem Megerdičevem. Jedná se o první ruský hraný film natočený ve 3D technologii, který usiloval o propojení moderních vizuálních efektů s mytologií severních národů a mysteriózní atmosférou tradičních slovanských legend. Níže uvedený článek přináší odborný, věcný a co nejkonkrétnější pohled na hlavní tematické, technické i narativní aspekty filmu.
Více...



Film Cesta do středu Země (Journey to the Center of the Earth) představuje moderní filmovou adaptaci klasického sci-fi románu Julese Verna z roku 1864. I když se jednotlivé adaptace liší mírou vědecké přesnosti i příběhovými prvky, všechny vycházejí z Vernovy představy o rozsáhlém podzemním světě plném fantastických jevů. Tento článek se zaměřuje na nejznámější novodobou adaptaci z roku 2008, režírovanou Ericem Brevigem, a analyzuje její technické, narativní i vědecké aspekty.
Více...



Film Když dinosauři vládli světu (v originále When Dinosaurs Ruled the Earth) je britský dobrodružný snímek z roku 1970, režírovaný Val Guestem. Tento film se řadí mezi tzv. prehistorické epické filmy, které kombinují živé herecké výkony s tehdejšími technologiemi vizuálních efektů a animatroniky. Hlavním cílem filmu bylo popularizovat pravěk a život dinosaurů mezi širokou veřejností, a to s využitím realistických rekonstrukcí fauny a prostředí druhohor.
Více...



Film Mortal Kombat (2021) je americký akční fantasy film založený na kultovní sérii bojových videoher od společnosti Midway Games (nyní NetherRealm Studios). Režisérem filmu je Simon McQuoid, pro něhož se jednalo o režijní debut. Film představuje moderní adaptaci světa Mortal Kombat s důrazem na vizuální efekty, choreografii bojových scén a věrnost herní předloze.
Více...



Zathura: Vesmírné dobrodružství (v originále Zathura: A Space Adventure) je americký sci‑fi rodinný film z roku 2005. Režisérem je Jon Favreau, scénář napsali David Koepp a John Kamps. Wikipedia+2FDb.cz+2 Film vznikl na základě dětské knihy od Chrise Van Allsburga, autora například Jumanji.
Více...



Film Loups=Garous (japonsky ルー=ガルー, Rû=Garû) je animovaný sci‑fi thriller z roku 2010, režie Jun’ichi Fujisaku. anime.com+3Wikipedia+3allcinema+3 Pochází ze studia Production I.G a TransArts a má délku přibližně 99 minut. Wikipedie Děj je inspirován románovou sérií od Natsuhika Kyōgoku.
Více...



Smrtící Avalon je česky distribuovaný název japonsko-polského sci‑fi dramatu Avalon (2001), režírovaného Mamoru Ošiiho. Film kombinuje živé herecké scény s virtuální realitou a klade otázky o hranici mezi „reálným“ životem a herním světem.
Více...



Krátkometrážní snímek Do Geese See God? z roku 2004, režírovaný Davidem Sladem, představuje existenciální a metaforickou reflexi moderního života — zvláště pak stresu, honby za smyslem a duchovním vykoupením. IMDb+2IMDb+2 V tomto článku provedu podrobnou analýzu filmu z hlediska struktury, tematických motivů, filmových technik a symboliky.
Více...



Malá, menší, ještě menší („The Incredible Shrinking Woman“, 1981) je americká sci-fi komedie režiséra Joela Schumachera. FDb.cz+2ČSFD.cz+2 V následujícím článku analyzuji film z hlediska jeho narativní struktury, tematického významu, filmových technik a společenského přesahu.
Více...



Film Ničitelé je český titul amerického snímku Ravagers z roku 1979, režírovaného Richardem Comptonem. Wikipedia+2letterboxd.com+2 Jedná se o postapokalyptické sci-fi drama inspirované románem A Path to Savagery od Roberta Edmonda Altera. Wikipedia+1 Níže uvádím detailní rozbor tohoto filmu z hlediska dějového, tematického, estetického i jeho významu.
Více...



Ve filmovém světě může název „Marisa“ odkazovat na více snímků, proto je důležité hned na začátku upřesnit, o který film se jedná. V tomto článku se zaměřím na dva hlavní filmy s názvem „Marisa“ či „Marisa v lesích“, respektive „Kriegerin“ (německy) / „Combat Girls“ (anglicky), kde hlavní postavou je Marisa – mladá žena zapojená do neonacistické scény, a také na film „Marisa en los bosques“, španělský snímek z roku 2016.
Více...



“Slečna Golem” (anglicky Miss Golem) je československý film z roku 1972 v režii Jaroslava Balíka. Filmový přehled+2XFilms+2 Scénář k němu napsal Josef Nesvadba, známý autor science‑fiction. Filmový přehled+1 Délka filmu je přibližně 96 minut.
Více...



Film Elephants Dream je krátký animovaný snímek z roku 2006, produkovaný Blender Foundation v Nizozemsku jako součást tzv. Orange Open Movie Project. Wikipedia+2orange.blender.org+2 Tento film je považován za první „open movie“ – to znamená, že byl vytvořen téměř výhradně s použitím otevřeného softwaru (open-source), a všechny produkční soubory (modely, animace, textury apod.) byly zpřístupněny veřejnosti pod licencí Creative Commons. 
Více...



Film A Nymphoid Barbarian in Dinosaur Hell je americký sci-fi / post-apokalyptický film z roku 1990, který napsal a režíroval Brett Piper. Produkci zajišťuje nezávislé studio Troma Entertainment. Wikipedia+2Cult Celebrities+2 Délka filmu je přibližně 82–90 minut podle zdrojů. IMDb+2Wikipedia+2 Premiéra filmu proběhla na MFF v Cannes v roce 1990. 
Více...



Film Baterie nejsou v ceně (Batteries Not Included) je americká sci-fi komedie z roku 1987, režírovaná Matthewem Robbinsem. Produkci zajišťovalo Amblin Entertainment, distribuováno Universal Pictures. 
Více...



Eternals je americký superhrdinský film z roku 2021, produkovaný Marvel Studios a distribuovaný společností Walt Disney Studios Motion Pictures. Režie se ujal Chloé Zhao, nositelka Oscara za film Nomadland, což přineslo do Marvel Cinematic Universe (MCU) výrazně odlišný vizuální a narativní styl. Film se zaměřuje na skupinu nesmrtelných bytostí, známých jako Eternals, kteří po tisíce let chrání Zemi před hrozbou destruktivních Deviantů. Eternals je součástí čtvrté fáze MCU a kombinuje epickou narativní strukturu s filozofickými tématy jako smysl existence, morální odpovědnost a lidská evoluce.
Více...



Americký sci-fi komediální film Pixely (Pixels, 2015) režírovaný Chrisem Columbem představuje pokus propojit estetiku 8bitové retro-kultury s moderní blockbusterovou vizualitou. Snímek vychází z krátkého francouzského animovaného filmu Patricka Jeana z roku 2010, který zobrazoval invazi digitálních bytostí inspirovaných klasickými arkádovkami. Studio Sony následně rozšířilo koncept do celovečerní podoby, která má kombinovat humor Adama Sandlera s nostalgickou ikonografií videoher 80. let.
Více...



Španělsko-britsko-italský film El Caballero del dragón (1985), režírovaný Fernando Colomem, představuje unikátní hybrid historického dobrodružného filmu, fantasy a science fiction. Snímek vznikl v období, kdy španělská kinematografie po pádu frankismu experimentovala s novými žánry a otevírala se mezinárodním koprodukcím. Jde o neobvyklý příklad evropského filmu, který se pokusil spojit středověkou mytologii s prvky mimozemské civilizace, a to v době, kdy podobné žánrové fúze byly spíše doménou amerických B–produkčních studií.
Více...



This Ain’t Avatar XXX 2: Escape from Pandwhora (2012), režie Rob Black / Sinister X, je pokračováním komerčně úspěšné parodické adult produkce inspirované filmem Avatar (2009). Spadá do kategorie tzv. parody porn – subžánru, který využívá ikonické prvky mainstreamových filmů, televizních sérií či popkulturních fenoménů a transformuje je do satiricky-laděného, explicitního obsahu. Dílo je produkované společností Exquisite Films, která se v období 2010–2013 specializovala na rozsáhlé parodické projekty s vysokým rozpočtem v rámci adult průmyslu.
Více...



Americký romanticko-fantastický film Endless (2020), režírovaný Scottem Speerem, patří do linie moderních young-adult melodramat, která propojují emotivní love story s nadpřirozeným prvkem. Film se zaměřuje na motiv posmrtné existence a vztahu, jenž přetrvává hranici smrti. Díky kombinaci komorního vyprávění, stylizované vizuality a tématického zaměření na dospívající publikum vytváří titul specifickou variaci romantického žánru s důrazem na psychologický dopad ztráty.
Více...



SORRY TO BOTHER YOU (2018), celovečerní debut amerického hudebníka, aktivisty a režiséra Bootse Rileyho, představuje jeden z nejodvážnějších politicko-satirických filmů poslední dekády. Dílo kombinuje prvky sociálního realismu, absurdní komedie, dystopie i magického realismu a míří na kritiku pozdně kapitalistické společnosti, rasové nerovnosti a fungování pracovního trhu. Film vyniká originálním narativem, výraznou vizuální stylizací a komplexní symbolikou, která otevírá prostor k hlubšímu akademickému čtení.
Více...





Kategorie

Nejprodávanější produkty